logotyp
Login
1 - (2)

Knihovna - projekt Křídla přátelství

2022/2023
KNIHOVNA MÁ OTEVŘENO

STŘEDA 
 12:30 - 13:00
 
PÁTEK 
 12:00 - 14:00

Noc s Andersenem 2023

Noc s Andersenem - přespání v knihovně

Noc s Andersenem -  přespání v knihovně
Tradiční akce, která probíhá napříč celou republikou, se zúčastnila i naše školní knihovna. Pátek 31. března byl klasický, ničím výjimečný školní den. Běžný rozvrh, oběd a hurá domů na víkend. Navečer se ale začalo dít něco divného. Někteří žáci se spacákem v podpaží a batohem na zádech se začali podezřele potloukat kolem školy a dokonce dobrovolně šli dovnitř s tím, že si zde dneska ustelou.

V noci je škola úplně, ale naprosto úplně jiná. Je tu ticho, tma, neučí se a jste tam skoro sami. Škola byla naše, tak jsme si ji vychutnali trochu netradičně. Kuchyňka byla vhod při vaření večeře, temné chodby se hodily přesně na noční bojovku a koberec v knihovně se proměnil na jednu velikou noclehárnu. Někdy je fajn poznat věci i z druhé stránky. Rozhodně budeme mít na co vzpomínat!

Za všechny účastníky Z. Ouhelová

NABÍDKA PRO KAŽDÉHO

Máme v knihovně spoustu NOVÝCH KNIH!!!

Máme v knihovně spoustu NOVÝCH KNIH!!!Máme v nabídce celou řadu nových zajímavých knížek. Přijďte si vybrat :-)

Ostrov pirátů

Každý kdo zavítal do naší knihovny mohl překonat liánové nástrahy vedoucí k pokladu ve zlaté truhle. Zároveň jsme vyzkoušeli mušku a trefu malých pirátů, když sráželi kelímky s lebkami. Po celou dobu musel být každý ostražitý a pohybovat se jen po polštářových kamenech. Hrozilo totiž sežrání krokodýlem!!!

Předvánoční soutěž PŘÁNÍČEK - vyhlášení výsledků

1. místo Vilma Brusová
2. místo Eliška Zdeňková
3. místo Denisa Kupková

výherní trojice

Děkujeme všem, kteří se do soutěže zapojili! Vánoční přání budou ještě nějaký čas na výstavě ve školní knihovně a až přijde v době adventu pravá chvíle, předáme je babičkám a dědečkům v domě seniorů, kde jistě udělají velikou radost :-)

Čtenářský klub
Čtenářský klub je volnočasový kroužek pro ty, kdo se rádi noří do knih a komu čtení není lhostejné. Probíhá v prostorách školní knihovny každou středu od 13 do 15 hodin. Prvních 45- 60 minut pracujeme v uzavřené skupině pouze s přihlášenými dětmi. Ve zbytku času je knihovna otevřena i ostatním dětem a bude zde probíhat volnější část lekce (čtení dětem, samostatné čtení dětí, poslechy, prohlížení knih, vyplňování pracovních listů apod.)

Členství v klubu je bezplatné. Kdo by měl zájem přidat se i během školního roku, napište na mail zdenkaouhelova@centrum.cz a jistě se domluvíme. Každý je zde vítán :)

Momentky z "klubovny super-čtenářů"

(jak si děti samy čtenářský klub nazvaly :)

Vyrábíme loutkový betlém

Na batikovanou látku děti nakreslily jednu z postav, jež se přišla do Betléma poklonit Ježíškovi. Pomohly při šití šicím stojem, vytvořily si vodící část loutky z drátu a vycpaly vznikající loutku. Na závěr každý ručně sešil spodek loutky.

batika látky na kroužku šikulů batika látky na kroužku šikulů

Všem moc děkujeme :-)

Knihovna v novém kabátě láká celou řadu čtenářů

Knihovna má dveře otevřené i pedagogům

Knihovna nabízí metodický materiál i pro pedagogické pracovníky školy....

11 důvodů

proč by děti do 12 let neměly nadměrně používat

smartphony ani tablety

 

Technologie se stále rozvíjí a již několik let nám umožňuje žít pohodlnější život. Víte ale, co tyto mobilní zařízení způsobují dětem?

Děti by měly mít zamezen přístup k zařízením jako mobilní telefony, tablety a podobně. Tyto technologie mají na děti 4 až 5 krát více nepříznivý dopad než běžné televizory. To u nich může vést k vývojovým poruchám.

Mnoho studií poukazuje na to, že dané technologie dětské zdraví poškozují. Přesto mnozí dospělí svým ratolestem nadále k těmto zařízením umožňují neomezený přístup.

Nejen děti, ale dokonce i batolata se dnes noří do virtuálního světa, což je ochuzuje o kriticky důležité faktory pro jejich správný vývoj, chování a učení.

Následuje 11 důvodů, proč byste své děti měli držet pryč z dosahu elektronických zařízení.

1. Rychlý růst mozku
Mezi narozením a 2 lety se objem mozku dítěte ztrojnásobí a pokračuje v rapidním rozvoji až do věku 21 let. Časný vývoj mozku je ovlivňován pobídkami z prostředí, respektive jejich nedostatkem.

Mozek vystaven nadměrnému používání těchto technologii ukázal později sklony k nedostatku pozornosti, opožděnému kongnitivnímu vývoji, poškození intelektu, zvýšení impulzivity a snížení schopnosti samoregulace.

2. Zpomalený vývoj
Mobilní technologie omezují pohyb dětí, což zpomaluje jejich vývoj. 1 ze 3 dětí přichází do školy s opožděným mentálním vývojem, což nepříznivě ovlivňuje jejich akademické pokroky.

Pohyb posiluje pozornost a schopnost učit se. Pokud se používají technologie před 12. rokem života, má to na děti neblahý vliv.

3. Epidemie obezity
Děti, kterým je dovoleno mít ve své dětském pokoji elektronická zařízení, mají o 30% vyšší riziko obezity. V USA a Kanadě je každé třetí dítě obézní. Evropa je v tomto rychle dohání. U 30 % obézních dětí dochází k rozvoji cukrovky.

Obézní lidé mají mnohem větší riziko infarktu a mozkové mrtvice. To výrazně zkracuje jejich věk dožití. Děti 21. století mohou být první generací, která nepřežije vlastní rodiče.

4. Nedostatek spánku
60 % rodičů u svých dětí nekontroluje používání mobilních technologií. 75 % dětí má povoleno je používat v dětských pokojích. Uvedených 75% dětí má permanentně nedostatek spánku a to až do té míry, kdy to ovlivňuje jejich známky ve škole.


5. Duševní onemocnění
Nadužívání technologii je příčinným faktorem mnoha duševních chorob jako deprese, úzkost, poruchy navazování vztahů, nedostatek pozornosti, autismus, bipolární porucha, psychóza a problémové dětské chování. Dnes má 1 ze 6 dětí nějaký problém s duševním zdravím.


6. Agresivita

Násilí v médiích vyvolává agresivitu i u dětí. Mnohé hry v mobilech jsou násilného nebo sexuálního charakteru, což má na děti stejně nepříznivý vliv. V USA je již násilí v médiích charakterizováno jako riziko pro veřejné zdraví, protože přímo ovlivňuje agresivitu dětí.

Je registrováno stále častější používání donucovacích prostředků a odlučovacích místností na zvládání agresivních projevů dětí.

7. Digitální demence
Média zobrazující rychlý pohyb dokážou vyvolat nedostatek pozornosti a sníženou koncentraci. Zhoršují paměť tím, že mozek si přeuspořádává neuronová spojení v přední mozkové kůře. Děti, které nedokáží koncentrovat svou pozornost, se nedokážou ani učit.

8. Závislost
Když rodiče vystavují děti většímu množství technologii, sami se od nich odpoutávají. Při absenci vazby rodiče a dítěte, se dítě váže na zařízení. To následně vede k závislosti. 1 z 11 dětí ve věku 8 až 18 let –je dnes závislých na technologiích.

9. Emise elektromagnetického záření

V květnu 2011 zařadila světová zdravotnická organizace (WHO) mobilní telefony do rizikové kategorie 2B (možný karcinogen) právě kvůli jejich radiačním emisím.

V roce 2013 doktor Anthony Miller z Univerzity v Torontu, Fakulty veřejného zdraví, na základě výzkumu doporučil, aby frekvence mikrovlnného záření byly zařazeny do kategorie 2A (pravděpodobně karcinogenní).

10. Neudržitelnost
Způsob, jakým jsou dnes děti vychovávány a vyučované v oblasti technologii, je neudržitelný. Děti budoucnosti bohužel nebudou, protože neexistuje budoucnost pro děti, které technologie využívají až příliš.

11. Zátěž pro oči
Je běžné, že u dětí, které se celé hodiny dívají na obrazovku, se rozvine onemocnění zraku. Říká se také, že trpí syndromem počítačového vidění. Nedávno proběhla médii zpráva, že je dnes o 30% více krátkozrakých dětí.

Příčinou je jednak dlouhodobé koukání do blízka a také nedostatek denního světla, protože děti sedí doma u obrazovek namísto hraní se venku. Problémem se zrakem u dětí dokážete předejít tak, že jim budete limitovat čas jejich sledování na 30 minut denně.

Naše škola

  • image 143
  • image 142
  • image 141
  • image 140
  • image 139
  • image 138
  • image 137
  • image 136
  • image 135
TOPlist



Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Domů ZŠ Nová Včelnice

Created by © 2015 - 2022 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy