Setkání budoucích prvňáčků s vycházejícími žáky
Předškoláci z Mateřské školy v Nové Včelnici nás navštívili 18. května, aby si vyzkoušeli práci v jazykové laboratoři vybavené programem Robotel a práci na dotykových tabletech a interaktivní tabuli. Dopolední program byl rozdělen do dvou bloků, kdy děti z mateřské školy pracovaly ve dvou skupinách. Potřebovali jsme je rozdělit, neboť počet míst v laboratoři je 20 a počet nastávajících prvňáčků je 25. Druhá skupina pracovala za pomoci žáků 9. A třídy na doprovodném výtvarném programu.
Oba bloky byly tematicky orientovány k jaru, k domácím zvířatům a jejich mláďatům. Procvičovali jsme matematickou gramotnost (počítání do 10). Některé děti se předvedly jako budoucí matematičtí experti. Číselnou řadu dokázali odříkat daleko za dvacítku. Připomenuli jsme si barvy, tvary, domácí zvířectvo. Děti houževnatě plnily jednotlivé úkoly. Práce s tablety a s interaktivní tabulí byla zaměřena na procvičování jemné motoriky a práci s didaktickou technikou. Děti pracovaly s chutí a nebojácně se zapojovaly do aktivit.
Práce v takové učebně vyžaduje určitou zručnost a znalost obsluhy počítače, systému Robotel a práce na dotykových tabletech. Žáci 9. A byli zkušenými průvodci malým předškolákům. Pomáhali jim se spuštěním jednotlivých programů, učili je, jak zacházet s dotykovým tabletem, jak plnit jednotlivé úkoly, řídili práci s počítačem. Snažili se malým dětem z naší mateřské školky co nejlépe vysvětlit jednotlivé úkoly a pomoci při jejich řešení. Nezahálela ani skupina, která pracovala ve výtvarné sekci. Vyráběli malé závěsné ptáčky, sluníčka a za pomoci paní asistentky Andrey Šteflové malovali jarní motivy na obličejíčky dětí. Malí předškoláci pracovali se zaujetím. Bez problémů se zapojovali do připravených aktivit, úspěšně a s nadšením je řešili. Neměli problémy komunikovat s velkými dětmi. Spolupráce probíhala bez problémů díky asistenci právě žáků 9. A. Vše jim pohotově a trpělivě ukazovali a provázeli je celým programem, za což bych jim chtěla veřejně poděkovat. Zde fungovala metoda partnerského učení výborně a byla přínosem pro obě strany.
Mgr. Jitka Sedláková
Naše škola |
---|
Nástěnka |
---|
Operační program Výzkum Vývoj, Vzdělávání |
![]() |
Od 1. 2. 2017 realizuje naše škola projekt Škola pro všechny. Projekt je zpracován na základě výzvy.... |
Úspěchy školy |
GDPR |
Práce žáků 2021/2022 |
Aktuální jídelníček |
Fotogalerie |
QR code |
![]() |
Užitečné odkazy |
![]() |
Ministerstvo školství |
Učitelské noviny |
Problematika kyberšikany |
Datakabinet |
Česká škola |
Badatelsky orientovaná výuka |
Informatické myšlení |
Učíme se jazyk |
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.